5 klaidos, kurias daro įmonės rinkdamos verslo dovanas (ir kaip jų išvengti)

Ar žinojote, kad 74 % žmonių labiau įsimena prekės ženklą gavę fizinę dovaną nei matydami jį reklamoje internete? Verslo dovanos seniai nebėra tik mandagus gestas – tai strateginis įrankis, galintis kurti ilgalaikius santykius, stiprinti lojalumą ir netgi lemti naujų kontraktų pasirašymą.

 

Tačiau čia slypi ir pavojus: netinkamai parinkta dovana gali palikti visiškai priešingą įspūdį. Įmonės dažnai kartoja tas pačias klaidas, kurios kainuoja ne tik pinigus, bet ir reputaciją. Pažiūrėkime, kokios tai klaidos ir kaip jų išvengti.

 

1. „Pigiau – geriau“ mentalitetas

Pavyzdys: įmonė, siekdama sutaupyti, užsako pigius rašiklius su logotipu. Rezultatas? Rašikliai genda, logotipas išblunka, o gavėjui tai tampa ne patogi priemonė, o nemaloni patirtis.

 

Kiekvienas kartas, kai dovana nuvilia, asocijuojasi su jūsų prekės ženklu. Taip jūs ne tik nesustiprinate santykių, bet ir sukuriate priešingą efektą – primenate, kad jūsų įmonė renkasi pigiausią kelią.

 

Kaip išvengti? Investuokite į kokybę. Net jei pasirinksite mažesnį kiekį dovanų, geriau įteikti vieną ilgaamžį, naudingą daiktą nei šimtą pigių smulkmenų. Tyrimai rodo, kad kokybiškos dovanos naudojamos iki 4 kartų ilgiau, o tai reiškia, kad jūsų prekės ženklas matomas ilgiau.

 

2. Vienodas požiūris į skirtingas auditorijas

Dar viena klaida – manyti, kad visi gavėjai vienodi. Įmonės dažnai užsako vieną tipą dovanų ir dalija tiek klientams, tiek partneriams, tiek darbuotojams. Rezultatas – dovanos atrodo šaltos, be jokio asmeniškumo.

 

Pavyzdys: darbuotojui padovanojamas prabangus stalo aksesuaras, kurį jis niekada nenaudos, o partneriui – pigus kalendorius. Abu gavėjai jaučiasi taip, lyg dovana buvo pasirinkta atmestinai.

 

Kaip išvengti? Segmentuokite auditorijas. Partneriams tinka prestižinės, statusą pabrėžiančios dovanos. Darbuotojams – praktiškos, kasdienį gyvenimą palengvinančios. Klientams – personalizuotos smulkmenos, kurios primena apie jūsų prekės ženklą. Net ir nedidelė dovana su asmeniniu prieskoniu palieka stipresnį įspūdį nei „vienas dydis visiems“.

 

3. Nepraktiškos dovanos, kurios nugula stalčiuje

Ar kada gavote dovaną, kuri iškart atsidūrė stalčiuje ir buvo pamiršta? Tokios dovanos yra ne tik pinigų švaistymas, bet ir prarasta galimybė.

 

Pavyzdys: įmonė dovanoja nepatogią, retai naudojamą technologinę smulkmeną. Po kelių savaičių darbuotojas net nebeprisimena, kas ją padovanojo.

 

Kaip išvengti? Rinkitės praktiškus daiktus, kurie naudojami kasdien: termo puodeliai, kokybiški skėčiai, darbo užrašų knygos, krepšiai, ausinės. Tokios dovanos ne tik tarnauja gavėjui, bet ir nuolat primena apie jus.

 

Šioje vietoje jums gali padėti Agrava.lt – čia rasite platų verslo dovanų pasirinkimą, pritaikytą skirtingoms progoms: nuo praktiškų sprendimų iki reprezentatyvių dovanų.

 

4. Nepaisomas laikas ir kontekstas

Dar viena klaida – dovanos įteikiamos bet kaip, be plano. Įmonės kartais prisimena apie dovanas paskutinę minutę ir renkasi tai, kas greičiausiai pasiekiama. Rezultatas – dovana neatitinka progos ar sezono.

 

Pavyzdys: vasarą įteikiamas kalėdinis puodelis. Tai ne tik sukelia šypseną, bet ir parodo, kad dovana buvo rinkta atmestinai.

 

Kaip išvengti? Planavimas. Rinkitės dovanas atsižvelgiant į sezoną ir progą. Žiemą – šilumą simbolizuojantys daiktai, vasarą – kelionėms ar aktyviam laisvalaikiui tinkami aksesuarai. Toks atitikimas sustiprina dovanų poveikį.

 

5. Jokios istorijos už dovanos

Dovana be konteksto – tiesiog daiktas. Tačiau dovana su istorija tampa komunikacijos įrankiu.

 

Pavyzdys: dovanų rinkinyje pridedama rankų darbo arbata su žinute „Pasirinkome šią arbatą, nes ji simbolizuoja ramybę ir kokybišką laiką – to linkime ir jums“. Tokia dovana kalba ne tik apie daiktą, bet ir apie jūsų vertybes.

 

Kaip išvengti? Visada pridėkite istoriją ar trumpą žinutę. Tai gali būti keli sakiniai apie tai, kodėl pasirinkote būtent tą dovaną. Žmonės prisimena emocijas ir istorijas, o ne vien tik daiktus.

 

Papildomas aspektas: pamirštamas „wow“ efektas

 

Nors ši klaida ne visada minima, tačiau ji itin dažna – įmonės pamiršta apie netikėtumo elementą. Kartais net ir praktiška dovana būna nuobodi, jei joje nėra jokio „wow“.

 

Pavyzdys: vietoje paprasto termo puodelio galima pasirinkti tokį, kuris keičia spalvą nuo šilumos. Tokia smulkmena iš karto kelia emociją.

 

Kaip išvengti? Įdėkite netikėtumo: nestandartinė pakuotė, personalizuotas graviravimas ar smulkus papildomas elementas gali pakeisti visą patirtį.

 

Dovana kaip tiltas, o ne formalumas

 

Verslo dovanos nėra tik biudžeto eilutė ar tradicijos laikymasis. Jos gali būti tiltas į tvirtesnius santykius, lojalumą ir net naujas galimybes. Svarbiausia – vengti pigių, nepraktiškų, beasmeniškų ir netinkamu laiku parinktų sprendimų.

 

Kokybiška, tinkamai parinkta ir su istorija dovana sukuria ne tik gerą įspūdį, bet ir ilgalaikę vertę. O įmonės, kurios dovanas renkasi strategiškai, dažnai atranda, kad tai yra viena efektyviausių investicijų į santykius.