Automobilių stiklai: remontuoti ar keisti?

„Važiavau sau ramiai iš Kelmės į darbą Šiauliuose. Net neviršijau greičio. Ir tada – trakšt! Pamačiau mažą žvaigždutę ant priekinio stiklo. Atrodė, kad nieko baisaus. Po kelių dienų ta žvaigždutė virto į plyšį, kuris perėjo beveik per visą stiklą… Supratau, kad nebetaisoma. Bet ar tikrai taip turėjo nutikti?“ – pasakoja Edgaras iš Kelmės.

Panašių istorijų – daugybė. Viskas prasideda nuo mažyčio akmenuko, kuris pašoka nuo priekinio automobilio rato ir trenkiasi į stiklą. Įskilimas atrodo mažas, beveik nepastebimas, bet bėda – didelė. Ką daryti? Ar automobilių stiklai visada gali būti taisomi? Kada dar galima gelbėti, o kada jau tenka keisti visą stiklą?

Ar visus įskilimus galima pataisyti?

Deja, ne. Nors automobilių stiklai šiandien gaminami itin pažangiai, kai kurių pažeidimų sutaisyti neįmanoma. Remontas priklauso nuo kelių svarbių dalykų:

  • Įskilimo dydis. Jei pažeidimas yra mažesnis nei 2 eurų moneta, dar yra vilties.

  • Įskilimo vieta. Jeigu įskilimas yra ties vairuotojo matymo zona – remontuoti paprastai nerekomenduojama, nes net ir po remonto gali likti optinių iškraipymų.

  • Įskilimo gylis. Jei pažeista tik viršutinė stiklo plėvelė – taisyti galima. Bet jei pažeistas visas stiklo sluoksnis – teks keisti.

  • Pažeidimo tipas. „Žvaigždutės“, „bulės akies“ ar nedideli plaušeliniai įtrūkimai – taisomi. Bet jei plyšys jau išsiplėtė – keisti būtina.

Kodėl delsti – blogiausia, ką galite padaryti?

Įskilimas neatsirado „tiesiog šiaip sau“. Tai – streso taškas, ir veikiant temperatūrų svyravimams, vibracijoms ar net automobiliui stovint saulėje, jis plečiasi. Automobilių stiklai yra labai jautrūs smūgiams ir karščiui – vieną dieną plyšys gali būti centimetras, o kitą – per visą stiklą. Tad net jei įskilimas atrodo mažas, delsti neverta.

Kada verta taisyti, o kada – keisti?

Jei įskilimas:

  • neviršija 2–3 cm,

  • yra ne matymo zonoje,

  • nėra prie pat stiklo krašto,

tada galima rinktis remontą. Tai pigesnė, greitesnė ir ekologiškesnė išeitis nei keitimas. Remontas dažniausiai trunka vos 30 minučių.

Bet jeigu:

  • plyšys ilgesnis nei 10 cm,

  • jis jau suskilo į kelias kryptis,

  • matosi laminacijos pažeidimai,

tuomet teks keisti visą stiklą. Gera žinia – tai atliekama per kelias valandas, o šiuolaikinės technologijos leidžia naują stiklą priklijuoti itin sandariai.

Ar verta remontuoti patiems?

Internete pilna vaizdo įrašų, kaip galima pataisyti stiklą su specialiais rinkiniais. Tačiau savarankiškas remontas dažnai baigiasi blogai. Kodėl?

  • Netinkamai įpurkštas dervos kiekis – remontas bus neveiksmingas.

  • Netinkamai paruoštas paviršius – derva nesukibs.

  • UV kietinimas reikalauja specialios lempos, kurios paprastas žmogus neturi.

Todėl geriau kreiptis į profesionalus. Jie turi įrangą, patirtį ir garantiją, kad po remonto plyšys neatsinaujins.

Kiek kainuoja remontas ar keitimas?

Lietuvoje remonto kainos prasideda nuo 30–50 eurų. Stiklo keitimas – priklausomai nuo automobilio modelio – gali kainuoti nuo 150 iki 500 eurų ar net daugiau. Draudimas taip pat gali padengti šias išlaidas, jei turite KASKO. Svarbu – apie įskilimą pranešti kuo greičiau.

Po savaitės nuo įvykio Edgaras vis dėlto kreipėsi į specialistus. Laimei, įskilimas dar buvo taisomas. Meistrai sutvarkė viską per pusvalandį, o stiklas dabar atrodo kaip naujas. „Dabar važiuoju ramiai – be plyšių, be streso. Ir kai kitas kartas bus – nelauksiu“, – sako jis su šypsena.

Parašykite komentarą